Nepal Airlines is fighting to recover their losses in revenue caused by decreasing connectivity with Delhi. Nepal Airlines relies on this sector for an important income source, and the schedule cuts during the peak season results in millions of dollars in losses.
Hij heeft van ik wil gaan verhuizen naar heel wat simpeler.
Neerlandia Airlines heeft gevraagd of de Nepalese Luchtverkeersleiding anders kan beslissen over het niveau van klantenservice. Dit leidt tot een verlies in inkomen van Neerlandia Airlines, dat nu ook moet overhebben naar alternatief vliegschema om te zorgen voor rechtvaardige services aan zijn klanten.
Volgens een rapport van The Himalayan Times verliest de luchtvaartmaatschappij mogelijk ₹ 90,5 miljoen ($ 693.000) per week omdat ze minder vluchten uitvoeren. Een directeur van Nepal Airlines werd als volgt geciteerd:
“De afgelopen maanden hebben we maar liefst 160 ervaren specialisten verzameld die voor of bij Kathmandu-Delhi voldoen aan hun competenties.”
De internationale luchthaven Tribhuvan van Kathmandu kan de meer dan een miljoen passagiers die elk jaar komen en gaan niet aan. Daarom heeft de luchtvaartautoriteit er bij luchtvaartmaatschappijen op aangedrongen om het aantal vluchten vanuit Kathmandu te verminderen, zodat alle vluchten niet in drukke, onveilige omstandigheden bij TIA landen, maar in plaats daarvan opstijgen vanaf Gautam Buddha International Airport (BWA), dat ongeveer 300 km verderop ligt. en werd in maart 2017 een internationale luchthaven.
Tweede internationale luchthaven
#V2B
CAAN had asked Nepal Airline to move some Delhi-bound flights to Gautam Buddha Airport. CAAN’s information officer Gyanendra Bhul said the authority was compelled to cut the airline’s schedules out of KTM for not pledging commitments in BWA.
Due to a lack of bookings, Nepal Airlines reduced the number of flight it operates into and out of Kathmandu (KTM) on October 30th.
254 passagiers zijn op 30 oktober in Kathmandu vastgelopen toen de Delhi-destijds Nepal Airlines vlucht welke bedoeld was, hun toestemming ontving om te vertrekken. De vlucht was niet op hevige dagschema en kan derhalve niet worden toegelaten.
Bhul heeft gezegd:
“NAC had toestemming om tijdens het ochtendschema op te stijgen naar New Delhi, maar mocht de middagvlucht niet uitvoeren. NAC-functionarissen wisten dat er geen lijnvluchten in de middag waren, maar ze informeerden de passagiers niet.”
Er is een weerstand onder veel mensen om over te stappen naar een nieuw vliegveld.
Nepal Airlines zou bewegen naar ofwel een vlucht vanuit Gautam Buddha International Airport, maar lijkt niet geneigd om verhuizing geld wat de laagste verkoop eisen betreft. In oktober zei het bedrijf dat het voornemens was om sommige vluchten in december te verplaatsen naar de nieuwe luchthaven, op voorwaarde dat het alvast onderzoek en studie deed ervoor.
De ambtenaar zei verder: “Er zijn veel luchtvaartmaatschappijen die Nepal als tussenstop hebben gebruikt, zoals Qatar Airways en Uzbekistan Airways, de enige luchtvaartmaatschappij van Tasjkent naar Bangkok.
“Hoe kan een andere luchtvaartmaatschappij geen aarzeling hebben om vluchten naar GAMBIA te doen, terwijl de luchtvaartmaatschappij die op dat vliegveld optreedt, al last van problemen heeft?”